Maatregelen Coronavirus
COOKIE BELEID
Cookies zijn noodzakelijk voor het optimaliseren van onze website. Het helpt ons om algemene gebruiksstatistieken vast te leggen, en het opslaan van andere informatie waardoor wij onderdelen zoals de vergelijkfunctie kunnen aanbieden. Deze cookies slaan geen identificeerbare persoonlijke informatie op. U vindt meer informatie over onze cookies op de Privacy Beleidspagina

10-6-2020

Efficiënter en verfijnder dankzij geavanceerde 10-trapsautomaat

De efficiënte automatische transmissie is voor zware toepassingen beschikbaar voor onze Ford Transit met achterwielaandrijving. De nieuwe 10-trapsautomaat in combinatie met 125 kW (170 pk) sterke 2.0 EcoBlue-dieselmotor biedt uitstekende duurzaamheid, verfijnde prestaties en hoog trekvermogen. Ontwikkeld omdat automatische transmissie ideaal is voor uiteenlopende toepassingen, van boodschappenbezorging tot noodhulp diensten, campers en personenvervoer.


  • ford transit 10-trapsautomaat
  • 10-trapsautomaat in productie

    Ford is gestart met de productie van een nieuwe tientraps automatische transmissie in de achterwielaangedreven varianten van de Ford Transit. Deze transmissie staat garant voor een laag brandstofverbruik1, optimale duurzaamheid en een maximum trekvermogen tot 2.800 kg2.

    De nieuwe tientrapsautomaat verhoogt het comfort en gebruiksgemak van de Transit en vormt een waardevolle optie voor bestelwagens, noodhulpvoertuigen, campers en de populaire 18-zits Transit Mini-bussen voor personenvervoer.


  • Automatische schakelbak bedrijfswagen
  • De voordelen

    De nieuwe transmissie is in eigen beheer ontwikkeld en heeft zich reeds bewezen in de robuuste Ford F-150 pick-up en sportieve Ford Mustang. De automaat is ontworpen om de brandstofkosten te minimaliseren en maakt gebruik van tien versnellingen om de motor efficiënter te laten werken. De tientrapsautomaat, die beschikbaar is op de achterwielaandreven varianten van de Transit met de nieuwe, 170 pk sterke 2.0-liter EcoBlue HDT-dieselmotor (Heavy Duty Truck), heeft langdurige prestatie- en slijtagetests ondergaan om zijn duurzaamheid tijdens intensief gebruik te garanderen.


  • ford transit
  • Wat er allemaal is veranderd

    De nieuwe transmissie bouwt voort op een groot aantal updates die de Transit in 2019 heeft ondergaan, waaronder efficiëntere en geëlektrificeerde motoren, een hoger laadvermogen en verbeterde connectiviteit. De voorwielaangedreven versies van de Transit blijven onveranderd leverbaar met een zestrapsautomaat.

    Dankzij de tien verzetten wordt optimaler gebruik gemaakt van het efficiëntste toerengebied van de EcoBlue-dieselmotor en biedt de motor meer responsiviteit. Dankzij real-time Adaptive Shift Scheduling past de transmissie zich aan op de veranderende omstandigheden. Hierdoor wordt in elk rijscenario de optimale versnelling gekozen voor de beste prestaties en een zo laag mogelijk brandstofverbruik.


Bij de ontwikkeling van deze transmissie is gebruik gemaakt van computersimulaties die de voordelen van meer versnellingen afwegen tegen de energie die verloren gaat bij vaker schakelen. Een tientrapsautomaat die een hoger koppel en vermogen mogelijk maakt én de juiste versnelling op het juiste moment kiest, bleek de ideale keuze. Tijdens de ontwikkeling zijn ook twintig verschillende technologieën gepatenteerd, waaronder Casting-Integrated Direct Action Solenoid (CIDAS). Dit verhoogt de nauwkeurigheid van de koppelingsdruk en verkort de slagtijd voor snellere, soepelere schakelovergangen, wat vervolgens resulteert in een hoger koppel dat op het wegdek wordt overgebracht. Dit betekent ook dat bestuurders minder gas hoeven geven voor hetzelfde resultaat.

De gepatenteerde transmissievloeistof met een lage viscositeit vermindert de interne wrijving, verlaagt het brandstofverbruik en vermindert de slijtage van componenten, waardoor geplande vloeistofverversingen overbodig zijn. Een pomp met variabele schoepen levert de juiste hoeveelheid vloeistof afhankelijk van de vraag, waardoor parasitaire verliezen afnemen en het raffinement van de aandrijflijn toeneemt. De eenrichtingskoppeling zorgt ook voor minder trillingen en een soepeler schakelgedrag bij lage snelheden, wat extra prettig is voor bestuurders die lange diensten rijden.

Verder is de tientrapsautomaat speciaal gekalibreerd voor de Transit om verfijnde rijeigenschappen en een soepele, progressieve acceleratie te garanderen, ook bij zware belasting. Er zijn ook aanpassingen gedaan voor een optimale samenwerking met het Auto Start-Stop-systeem voor een nog lager brandstofverbruik. Deze transmissie is speciaal ontworpen voor uitdagende, zware toepassingen en heeft meer dan zes miljoen kilometer aan intensieve duurzaamheidstests ondergaan, waaronder duizenden kilometers off-road.

Boek een proefritNeem contact op


Een breed scala aan potentiële gebruikers
De Ford Transit met tientrapsautomaat is leverbaar als Chassis-cabine, Gesloten Bestelwagen en Mini-bus, met enkel- of dubbellucht op de achteras en een GVW variërend van 3.500 kg tot 4.600 kg. Het riante maximum toelaatbare treingewicht van 6.100 kg is ideaal voor gebruikers die zwaar materieel moeten vervoeren. Met de tientrapsautomaat mag de Transit tot 2.800 kg trekken.

De efficiëntie en duurzaamheid van de automaat maken het ook een interessante keuze voor wagenparkbeheerders, waarvoor total cost of ownership, minimale stilstand en voertuigcapaciteit van groot belang is.

 Deel dit bericht


###

1 Voor de Ford Transit met tientrapsautomaat en HDT-motor met een massa tussen 2.380 en 2.610 kg zijn de volgende waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie van toepassing: 7,3 l/100 km, 193 g/km NEDC (11,6 l/100 km, 305 g/km WLTP).

Vermelde brandstofverbruik en CO2-uitstoot gemeten volgens technische reglementen en specificaties van Europese reglement (EC 715/2007 en (EC) 2017/1151. Light Duty Vehicle-typegoedkeuring volgens World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) bevat brandstofverbruik en CO2-emissie-informatie voor New European Drive Cycle (NEDC) en WLTP. WLTP vervangt NEDC uiterlijk eind 2020 volledig. Toegepaste standaardtestprocedures maken vergelijking tussen verschillende voertuigtypen en verschillende fabrikanten mogelijk. Tijdens de uitfasering van NEDC worden WLTP-meetresultaten gecorreleerd aan de NEDC. Daardoor kunnen brandstofverbruik en CO2-waarde afwijken. Dezelfde auto kan volgens de twee testmethoden afwijkende resultaten behalen.


2 Maximum trekvermogen varieert op basis van lading, voertuigconfiguratie, accessoires en aantal passagiers.



Nieuws